ثبت‌نام کلاسهای حضوری ترم مهرماه
دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان

دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان

دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان، این جمله ای است که داوطلبین آزمون آیلتس مدام در اینترنت جستجو می کنند چراکه قصد دارند هرچه سریع تر مدرک آیلتس خود را بگیرند. اما به یاد داشته باشید که زمان نقش بسیار مهمی در یادگیری زبان دارد و باید اجازه دهید تا مطالب را ذره ذره و به مروربه ذهن بسپارید. درواقع یادگیری تدریجی و مداوم تاثیر بیشتری خواهد داشت و مطالب برای مدت طولانی تری در ذهن شما خواهد ماند.

از آنجایی که دغدغه ی شما دغدغه ی آفرینش هم هست، در این مقاله کوتاه ترین روش های دریافت مدرک آیلتس رو باهم بررسی می کنیم.

دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان ممکن است؟

آیلتس مدرکی است که با سنجش چهار مهارت زبان انگلیسی، سطح دقیق دانش زبانی شما را بررسی می کند. این آزمون بین المللی در سراسر جهان برگزار می شود و دروازه ای برای ورود به دانشگاه های برتر جهان است. از طرفی با ارائه مدرک آیلتس می توانید درخواست ویزای کاری کنید. یکی از پرتکرارین سوالاتی که داوطلبین آیلتس از ما در شبکه های مجازی می پرسند این است که «چگونه در کوتاه ترین زمان مدرک آیلتس بگیریم؟»

پاسخ به این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد و برای هر کس متفاوت است. درواقع اگر سطح زبان فعلی شما خوب است، این امکان وجود دارد که با مطالعه 3 الی 4 ماه مدرک آیلتس خود را بگیرید. اما درصورتیکه مبتدی هستید دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان غیرممکن است.

انواع روش های دریافت کارنامه IELTS  در زمان کم

روش های دریافت کارنامه آیلتس در کمترین زمان

همانطور که گفته شد اگر در سطح متوسط و رو به بالایی از دانش زبانی قرار دارید، شما می توانید در کمترین زمان مدرک آیلتس خود را بگیرید. برای این کار باید با برنامه ریزی و اصولی پیش روید که در ادامه به طور کامل به بررسی آن می پردازیم.

برای دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان نیاز به انجام موارد زیر است:

  • تعیین سطح زبان فعلی شما
  • شرکت در کلاس های آمادگی آزمون یا استفاده از کتب خودآموز
  • شرکت در آزمون های آزمایشی یا ماک
  • درگیری منظم و مداوم با زبان انگلیسی
  • تمرکز جداگانه روی هر مهارت آیلتس
  • استفاده از کتاب های آزمون های اخیر آیلتس

شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس

برای دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان لازم است تا در کلاس های آمادگی آزمون آیلتس شرکت کنید تا روند مطالعه شما سریع تر شود. درحقیقت یک استاد آیلتس مجرب این توانایی را دارد که با ارزیابی دقیق دانش زبانی، شناسایی بهترین روش یادگیری و مطالعه دانشجو و در نهایت با معرفی منابع شخصی سازی شده مورد نیاز داوطلب او را راهنمایی کند تا از هدر رفت انرژی و زمانش جلوگیری کند.

میزان هزینه کلاس های آمادگی آزمون آیلتس متفاوت است و به شهر، منطقه و … بستگی دارد. از طرفی شرکت در کلاس های گروهی زبان مقرون به صرفه تر از کلاس های خصوصی است. با شرکت در این کلاس ها می توانید خود را منظم تر کرده و از دانش و نظارت اساتید مجرب آیلتس نیز بهره ببرید. بنابراین شرکت در کلاس های آیلتس یکی از روش های دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان است.

استفاده از کتب خودآموز آیلتس

اگر دارای دانش زبان نسبتا بالایی هستید، می توانید از کتب خودآموز استفاده کنید. گرچه این روش ممکن است مقرون به صرفه تر به نظر بیاید، اما ممکن است بازده آن نسبت به کلاس های حضوری کمتر باشد. چرا که به علت وجود منابع متعدد ممکن است دچار سردرگمی در انتخاب خود شوید و زمان زیادی را صرف مطالعه کتب غیر ضروری یا منسوخ کنید. بنابراین اگر سطح دانش عمومی زبان انگلیسی شما متوسط رو به پایین است، کلاس های حضوری گزینه مناسب تری برای شما است.

شرکت در آزمون های آزمایشی MOCK

آزمون های آزمایشی ماک که کاملا شبیه به آزمون اصلی IELTS است، به شما کمک می کند تا با فرمت آزمون اصلی، نحوه نمره دهی، نوع سوالات و مراکز برگزاری آزمون آشنا شوید. از طرفی می توانید سطح استرس و تمرکز خود را مدیریت کرده و از سطح فعلی زبان خود آگاه شوید. توصیه ما این است که حتما در آزمون های آزمایشی شرکت کنید چراکه یکی از روش های دریافت مدرک آیلتس در کمترین مدت است.

راستی تا یادم نرفته؛ آزمون ماک آفرینش از قدیم جزو بهترین ها بوده و هست و خب از وقتی آزمون کاغذی ایران لغو شد؛ ما براتون ماک کامپیوتری طراحی کردیم که 100 درصد شباهت ساختاری به آزمون اصلی داره و محتوایی هم که نگم برات نزدیک ترین سوالیکه میتونی قبل از آزمون اصلیت خودتو باهاش بسنجی؛ برای رزو آزمون می تونی از طریق لینک زیر اقدام کنی:)

درگیری منظم و مداوم  با زبان انگلیسی

برای دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان باید روزانه، خود را با زبان انگلیسی درگیر کنید. این درگیری را می توانید با گوش دادن به موزیک، پادکست، دیدن فیلم، مطالعه مجله یا روزنامه و… انجام دهید. درحقیقت نباید مطالعه زبان خود را محدود به ساعاتی خاص کنید. باید زندگی روزمره خودتان را با زبان انگلیسی پر کنید مثلا انگلیسی فکر کنید، بنویسید، بشنوید.

با این روش ذهن شما به زبان انگلیسی عادت می کند و به مرور صحبت کردن یا شنیدن به انگلیسی برای شما آسان می شود و به طور معجزه آسایی سطح زبانتان پیشرفت چشمگیری خواهد کرد.

استفاده از کتاب های سوالات آزمون آیلتس

برای دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان می توانید از کتاب های کمبریج یا دیگر کتاب ها که سوالات آزمون آیلتس را جمع آوری کردند، استفاده کنید. درحقیقت این کتاب ها همانند ماک یا آزمون آزمایشی عمل می کنند و می توانید خودتان را به چالش بکشید و متوجه نقاط قوت و ضعف خود شوید. توصیه می شود پس از تسلط بر تکنیک های ضروری آیلتس، روزانه یک آزمون دهید تا به مرور ذهن شما با فرمت سوالات، زمان بندی و… آزمون آیلتس عادت کند.

تمرکز جداگانه روی هر مهارت آیلتس

همانطور که می دانید آیلتس دارای چهار مهارت جداگانه است که نوع سوالات هرکدام متفاوت است. برای دریافت نمره بالا در هر مهارت باید به شکل جداگانه روی هرمهارت وقت بگذارید. به طور مثال بخش لیسنینگ نیاز به تمرکز بالا دارد و شما باید مهارت شنیداری و تمرکز خود را افزایش دهید. قسمت ریدینگ در آزمون آیلتس نیاز به دقت بسیار زیاد و دانش واژگانی گسترده ای دارد. راتینگ نیز تکنیک ها و تمرین بسیاری نیاز دارد، همچنین لازم است در هفته های پایانی تعدادی نمونه رایتینگ 8 بخوانید و سعی کنید در موضاعات محتلف به تسلط برسید.

سوالات متداول

آیا دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان ممکن است؟

بله داوطلبینی که پیشینه زبانی قوی دارند، می توانند با مطالعه حداقل 3 الی 5 ماه نمره بالایی در آیلتس بگیرند.اما اگر مبتدی هستید حداقل به 1-2 سال زمان نیاز دارید تا به نمرات بالا برسید.

راهکارهای دریافت مدرک آیلتس در کمترین زمان چیست؟

بهترین راه برای کسب مدرک آیلتس در کمترین زمان، افزایش ساعت مطالعه ی روزانه، شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس و در صورت نیاز شرکت در کارگاه های تخصصی است.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.