ثبت‌نام کلاسهای حضوری ترم مهرماه
آزمون تعیین سطح آفرینش

آزمون تعیین سطح آفرینش

آزمون تعیین سطح آفرینش یکی از دقیق ترین روش ها برای سنجش و ارزیابی مهارت های زبانی شما است، این آزمون شبیه سازی کوچکی از آزمون آیلتس است، با تعداد سوالات کمتر. شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر اقدام به رزرو آزمون کنید.

آزمون تعیین سطح چیست؟

ابتدایی ترین اقدام جهت شرکت در کلاس زبان یا آمادگی برای آزمون آیلتس یا تافل، تعیین سطح است. درواقع شما باید در ابتدا بدانید میزان دانش زبانی شما چقدر است و سپس در کلاس مناسب سطح خود شرکت کنید. در بسیاری از موارد افراد پس از شرکت در کلاس های آیلتس و شرکت در آزمون، نمره مناسب را دریافت نمی کنند. با یک تعیین سطح ساده شما می توانید در وقت و پول خود صرفه جویی کنید و آگاهانه در این مسیر قدم بگذارید.

آزمون تعیین سطح آفرینش یک آزمون استاندارد است که مهارت های چهارگانه شما را مورد بررسی قرار می دهد. درواقع در این آزمون که شامل رایتینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و ریدینگ است، سطح دقیق دانش زبانی شما مشخص خواهد شد.

نحوه آمادگی برای آزمون تعیین سطح

به طور کلی این امکان وجود ندارد که شب قبل از آزمون تعیین سطح شروع به مطالعه کنید و سطح شما بالاتر تشخیص داده شود. دانش زبانی شما در طولانی مدت و با تمرین و استمرار تغییر پیدا می کند. پس بهتر است هرآنچه می دانید را در روز آزمون ارائه دهید تا سطح دقیق زبان شما مشخص شود.

در بخش اسپیکینگ تعیین سطح طبق پاسخ هایی که می دهید،سوالات سخت تر یا آسان تر می شوند و مطابق با CEFR یا استاندارهای جهانی، سطح زبان شما مشخص می شود. در آزمون  آفرینش روان صحبت کردن شما، واژگان استفاده شده، گرامر و ساختار جملات، تلفظ در مکالمه شما سنجیده می شود.

موفقیت در آزمون تعیین سطح

دانش واقعی زبان انگلیسی شما، در تعیین سطح بسیار موثر است. برای بهبود دانش زبان خود بهتر است در ابتدا روی مهارت های لیسنینگ و ریدینگ خود به خوبی کار کنید. با استمرار در این دو مهارت به مرور مهارت رایتینگ و اسپیکینگ شما نیز بهبود خواهد یافت.

کتاب های استاندارد آموزش انگلیسی می تواند کمک شایانی در بهبود سطح شما کنند. به یاد داشته باشید که تمرین مداوم و استمرار رمز موفقیت در یادگیری هر زبانی است.

نحوه رزرو تعیین سطح آفرینش

رزور آزمون آفرینش فقط به صورت اینترنتی ممکن است. این آزمون علاوه بر حضوری به شکل تلفنی هم برگزار می شود. برای این کار کافی است وارد سایت خانه آیلتس آفرینش شوید و از قسمت رزرو آزمون تعیین سطح، ثبت نام کنید.

محتوای آزمون تعیین سطح آفرینش شامل هر چهار مهارت آزمون آیلتس است. این آزمون در 80 دقیقه برگزار می شود و داوطلب باید به 20 تست لیسنینگ و 20 تست ریدینگ پاسخ دهد. سپس بخش رایتینگ آغاز می شود که شامل یک نگارش یک متن است. و در نهایت مصاحبه اسپیکینگ انجام می شود. بازه نمرات در این آزمون بین 0 الی 7 است که از میانگین چهار مهارت، نمره نهایی شما به دست می آید.

زمان برگزاری آزمون تعیین سطح آفرینش

روز و زمان برگزاری آزمونتان را می توانید از طریق وبسایت آفرینش انتخاب کنید.

توصیه می شود حتما در ساعت اعلام شده، در محل آزمون حضور داشته باشید زیرا در غیر اینصورت بخش لیسنینگ را از دست می دهید.

توصیه دیگر ما به شما عزیزان این است که سعی کنید در روز آزمون با وسایل حمل و نقل عمومی به محل آزمون مراجعه کنید؛ چراکه ممکن است با مشکلاتی همچون پارکینگ، ترافیک و… مواجه شوید. از طرفی آدرس دقیق محل برگزاری آزمون را از قبل از طریق نقشه بررسی کنید. این نکات ساده می تواند در میزان استرس و روند آزمون تعیین سطح شما تاثیر زیادی داشته باشد.

نحوه برگزاری آزمون اسپیکینگ تعیین سطح

آزمون اسپیکینگ همیشه یکی از چالش های بزرگ برای هر داوطلبی است. آزمون تعیین سطح آفرینش کاملا شبیه به آزمون آیلتس طراحی شده است. شما در اتاقی مجزا و به دور از افراد دیگر با ممتحن آزمون مصاحبه می کنید. مدت زمان آزمون اسپیکینگ به صورت میانگین 5 دقیقه است اما ممکن است تا 10 دقیقه هم طول بکشد.

مدت زمانی که ممکن است شما برای مصاحبه منتظر بمانید متفاوت است که به تعداد داوطلبین آزمون تعیین سطح آفرینش بستگی دارد و از بازه 10 دقیقه الی یک ساعت متغیر است. لازم به ذکر است که اولویت مصاحبه با افرادی است که سریع تر آزمون رایتینگ خودشان را تموم کرده اند و در محل برگزاری آزمون حضور دارند.

نحوه برگزاری آزمون تعیین سطح آفرینش به صورت غیرحضوری

همانطور که گفته شد شما می توانید به روش تلفنی نیز در آزمون تعیین سطح شرکت کنید. در این روش تنها مهارت اسپیکینگ شما ارزیابی می شود که همانند آزمون حضوری بین 5 الی 10 دقیقه مصاحبه خواهید داشت. پس از گذشت تقریبا 3 ساعت از آزمون اسپیکینگ، نتیجه شما مشخص خواهد شد.

برای مشاهده ی تاریخ های موجود تعیین سطح تلفنی آفرینش و انتخاب زمان دقیق آزمونتان بر روی لینک زیر کلیک کنید.

زمان دریافت کارنامه آزمون تعیین سطح

در روز آزمون تعیین سطح، می توانید پس از پایان بخش اسپیکینگ کارنامه تحلیلی خود را دریافت کنید. سپس می توانید از سطح زبان خود مطلع شده، در کلاس متناسب ثبت نام کنید.

سوالات متداول

مدت زمان اعتبار “آزمون تعیین سطح آفرینش” چقدر است؟

این آزمون به مدت 6 ماه اعتبار دارد و پس از آن باید مجددا در آزمون شرکت کنید.

اگر قبلا در آزمون آیلتس شرکت کرده باشم، باز هم باید در آزمون تعیین سطح آفرینش شرکت کنم؟

خیر نمرات آزمون اصلی معادل سازی شده و سطح شما در سیستم آموزشی آفرینش مشخص خواهد شد.

هزینه شرکت در آزمون تعیین سطح چقدر است؟

 هزینه آزمون تعیین سطح تلفنی ۳۹ و تعیین سطح حضوری آفرینش ۴۹ هزار تومان می باشد.

اگر در آزمون تعیین سطح شرکت نکنم، هزینه آزمون بازگردانده می شود؟

متاسفانه در صورت عدم حضور در زمان تعیین سطح هزینه آزمون بازگشت داده نخواهد شد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.