آیفون SE بدون قرعه‌کشی + بورسیه کامل آفرینش + ۳ کارگاه آنلاین رایگان
شرایط مهاجرت به کشور آلمان

شرایط مهاجرت به کشور آلمان

شرایط مهاجرت به کشور آلمان

کشور آلمان یکی از صنعتی ترین کشورهای واقع در اتحادیه اروپا میباشد که ایرانی های بسیاری را به عنوان مهاجر در خود جای دادند و آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی میباشد که به ایالت های مختلفی تقسیم بندی شده است که هر ایالت قوانین تحصیلی و شغلی ها خاص خود را دارد, مثلا تحصیل در بعضی ایالت ها رایگان و در بعضی دیگر دارای شهریه می باشد.کشور آلمان با جمعیتی حدود ۶۶ میلیون نفر و بازار کار مناسب گزینه مناسبی برای مهاجرت بسیاری از افراد دنیا می باشد . مهاجرت به آلمان از طریق مختلفی امکان پذیر است .از جمله راه های مهاجرتی به آلمان سرمایه گزاری،کاری, تحصیلی, بلو کارت (Blue card)می باشد. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشور آلمان شما باید بیزینس پلن یا طرح توجیه اقتصادی بنویسید که در ان شغل مورد نظر خود را مشخص کنید وهمچنین تعداد نیروی انسانی که باید مشغول بکار باشند و میزان تقریبی در آمد ماهانه و میزان مالیات پرداختی به دولت را تعیین کنید. از آنجاییکه آلمان از لحاظ اقتصادی قوی میباشد و با وجود بحرانهای اقتصادی حاکم در اتحادیه اروپا, این بحران تا به حال گریبانگیر این کشور نشده است. بنابراین در حال حاضر آلمان تمایلی به جذب سرمایه گذار خارجی ندارد. در نتیجه یکی از بهترین و سریع ترین ترین راه های ورود به این کشور اقامت تحصیلی میباشد. یکی از مهمترین شرایط اقدام برای ویزای کاری داشتن پیشنهاد شغلی job offer از کارفرمایی در آلمان است که این شخص به عنوان اسپانسر شما در آن کشور مطرح میشود.کار فرمایان اروپایی بخصوص آلمانی بیشترین پیشنهاد شغل را به فارغ التحصیلان کشور خودشان و یا کسانی می دهند که به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. با در نظر گرفتن شرایط فوق به این نتیجه می رسیم که اشخاصی که فارغ التحصیل باشند در دانشگاه های آلمان راحت تر وارد بازار کار می شوند.

بلو کارت آلمان هم دارای سه شرط میباشد

  1. شهروند غیر اروپایی باشید
  2. مدرک تحصیلی دانشگاهی داشته باشید
  3. درامد ماهانه ۳۹۷۰ یورو را داشته باشند
مجموع این سه شرط برای اقدام بلو کارت لازم میباشد. در صورتی که متقاضی یکی ازین سه شرط را نداشته باشد واجد شرایط اقدام نیست. بنابراین سریعترین و بهترین راه برای ورود به آلمان از لحاظ تحصیلی میباشد. پذیرش دانشجو در این کشور عموما از مقطع فوق لیسانس به بالا انجام میپذیرد. پذیرش در این کشور به دو زبان انگلیسی و یا آلمانی صورت می پذیرد. شما می توانید برای ادامه تحصیل در رشته خود در کشور آلمان اقدام نمایید ولی باید فارغ التحصیل یا دانشجوی دانشگاههای سراسری و آزاد کشور باشید و مدرک آلمانی را اخذ کنید . توجه داشته باشد فارغ التحصیلان دانشگاهای آلمانی موقعیت شغلی خوبی در کشور های اتریش ،سوییس ،هلند نیز دارند زیرا این کشور ها آلمانی زبانند و فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمانی را می پذیرند. کشور آلمان با آماده کردن بستر مناسب برای پذیرش دانشجویان خارجی برای تحصیل در آلمان، موفق شده تا پس از کشورهای آمریکا و انگلستان ، رتبه سوم را در زمینه ی جذب دانشجویان خارجی کسب نماید. مهم ترین نکته در مورد تحصیل در آلمان ، این مطلب است که دانشگاه های آلمان کاملاً رایگان هستند و تحصیل در آلمان فقط هزینه ای در حدود سالیانه ۱۰۰۰ یورو برای هزینه هایی نظیر بیمه و … در بردارد. در مقطع فوق لیسانس، تحصیل در آلمان هم به زبان انگلیسی و هم آلمانی مقدور است ولی با توجه به شرایط آتی اگر فردی قصد اقامت در آلمان را دارد، ترجیحاً می بایست مدرک خود را به زبان آلمانی بگیرد تا پس از اتمام تحصیل تا ۱ سال اجازه پیدا کردن کار و اقامت در آلمان را به همین جهت داشته باشد. اقامت آلمان پس از ۲ دوره ی دو ساله به همین طریق برای مهاجرین میسر است ؛ ولی برای آن دسته از مهاجرین که صرفاً می خواهند مدرک تحصیلی خود را در آلمان بگیرند،امکان تحصیل در رشته ای به زبان انگلیسی وجود دارد. در مقطع دکترا نیز شرایط به همین نحو است. همان طور که قبلاً ذکر شده تحصیل در آلمان در هیچ مقطعی شامل هزینه نمی شود.

در رابطه با مهاجرت کاری به آلمان ، نکات زیر قابل ذکر است

  1.  لازمه ی گرفتن ویزای کاری در آلمان ، دانستن زبان آلمانی است ، شما می بایست با داشتن رزومه ی عالی به دنبال پیدا کردن پیشنهاد شغلی در آلمان باشید و پذیرش ویزای کاری شما منوط به این مطلب است.
  2.  اقامت دائم در آلمان از این طریق پس از گذراندن دو دوره ی ۲ ساله در آلمان امکان پذیر است و شما پس از گذراندن این مراحل می توانید Citizen (شهروند) آلمان شوید.
مقالات مرتبط
2 نظر
پروين درخشان

اگر برایتان مقدور باشد تا جامع تر درخصوص ادامه تحصیل در مقطع دکتری بیشتر توضیح بفرمایید سپاسگزارم

پروين درخشان

با سلام از اطلاع رسانی شما در خصوص انواع مهاجرت استفاده نمودم. متشکرم

نظرات بسته شده‌اند.