انواع ویزا برای ورود به کشور فنلاند

انواع ویزا برای ورود به کشور فنلاند

انواع ویزا برای ورود به کشور فنلاند

شنگن

کشورهای عضو شنگن، کشورهای اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوگزامبورگ، مالتا، نروژ، هلند، لهستان، پرتقال، اسلواکی، اسلوانی، اسپانیا، سوئد و سوئیس می باشند.

ویزای نوع A :

ویزای ترانزیت است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را ندارد و می تواند فقط در یکی از فرودگاههای شنگن پرواز خود را تعویض و راهی کشوری در خارج از شنگن گردد.

ویزای نوع B :

ویزای عبور است یعنی مسافر حق خروج از فرودگاه را دارد و میتواند از شنگن بعنوان منطقه عبوری استفاده نماید تا از طریق زمینی خود را به کشور دیگری غیر شنگن برساند.

ویزای نوع C :

ویزای توریستی است که اکثر ایرانیان با آن وارد شنگن می شوند.

ویزای نوع D :

ویزای بلندمدت است که معمولا تجار و بازرگانان ازآن استفاده می کنند تا بتوانند در طی سال بارها به شنگن وارد و از آن خارج شوند. مدارک لازم برای درخواست روادید شنگن گذرنامه معتبر (با حداقل ۳ ماه اعتبار پس از پایان سفر و دارا بودن حداقل ۲ صفحه خالی) شناسنامه همراه با ترجمه رسمی به زبان انگلیسی فرم درخواست روادید شنگن اتباع خارجی مقیم ایران باید اجازه اقامت واجازه کار خود را ارائه دهند. دعوتنامه از فنلاند

ویزای تجاری/ شرکت در سمینار/ دوره های آموزشی

دعوتنامه رسمی از شرکت/سازمان میزبان در فنلاند با ذکر اطلاعات مربوطه و دعوت کننده و مدت سفر و تعهدات مالی دعوت کننده الزامی است. گواهی رسمی از شرکت/سازمان/موسسه یا شرکت تجاری به زبان انگلیسی یا ترجمه انگلیسی پروانه ثبت سازمان/شرکت همراه با ترجمه به زبان انگلیسی

ویزای توریستی

جزئیات مربوط به سفر رزرو هتل و پرواز گواهی استخدام/ موافقت با مرخصی متقاضی/ گواهی مالکیت شرکت گواهی در اختیار داشتن وجه مالی کافی (اظهارنامه بانکی بمدت ۶ ماه) فتوکپی کلیه مدارک ارائه شده به سفارت (روی کاغذ A4)

اجازه اقامت برای خانواده / همسر

درخواست ویزای مربوطه این اجازه را به یک شهروند فنلاندی می دهد که نامزد خارجی خود را به فنلاند برای هدف خاص (ازدواج) بیاورد. همچنین فرزندان واجد شرایط نامزد هم اجازه مهاجرت را دارند.مدت زمان لازم برای دریافت جواب طبق سرشماری کشور فنلاند در سال ۲۰۰۹ به طور متوسط در حدود ۱۷۸ روز طول می کشد. تکمیل فرم مربوطه قباله ازدواج به زبان انگلیسی فتوکپی کلیه صفحات گذرنامه اعضاء خانواده دعوت کننده (روی کاغذ A4)

اجازه اقامت برای فرزند و سایر اعضاء خانواده

مدت زمان لازم برای دریافت جواب طبق سرشماری کشور فنلاند در سال ۲۰۰۹ به طور متوسط در حدود ۱۴۳ روز طول می کشد. تکمیل فرم مربوطه گواهی تولد رسمی بزبان انگلیسی که نام هر یک از والدین در آن ذکر شده باشد.

اجازه اقامت برای استخدام

اجازه اقامت بمنظور کار توسط کارفرما به اداره استخدام محلی یا اداره پلیس محل در فنلاند داده می شود و یا شخص تحت استخدام می تواند مدارک را در خارج از فنلاند به سفارت تحویل دهد. کلیه مدارک باید در یک زمان تحویل داده شود، یعنی، چنانچه درخواست به سفارت فنلاند تحویل می شود، کارفرما باید فرم اصلی از اداره استخدام را به متقاضی ارسال نماید، چه اداره استخدام تصمیم گرفته باشد و چه نباشد. مدت زمان لازم برای دریافت جواب ویزای کاری کشور فنلاند طبق سرشماری کشور فنلاند در سال ۲۰۰۹ به طور متوسط در حدود ۵۴ روز برای Employed Personو ۷۹ روز برای Self-employed Person طول می کشد.
نوشته های مرتبط